تور گشت ها

بانک جامع تور ، تور استانبول ، تور دبی ، تور کیش ، تور مالزی و تور تایلند ، آژانس های مسافرتی ، ویزای توریستی و هتل های سراسر دنیا

تور گشت ها

بانک جامع تور ، تور استانبول ، تور دبی ، تور کیش ، تور مالزی و تور تایلند ، آژانس های مسافرتی ، ویزای توریستی و هتل های سراسر دنیا

صنعت گردشگری با ویژگی ‌های منحصر به فرد خود ، صنعتی پویا با آینده‌ای درخشان است و سرمایه‌ گذاری در این صنعت در تمام کشورهای دارای جاذبه‌ های جهانگردی روبه افزایش است. امروزه جذب گردشگران خارجی به رقابتی فزاینده در بین شرکت های مرتبط در صنعت گردشگری تبدیل شده است .

وب سایت گشت ها ، با رویکردی متفاوت ، منبعی جامع در صنعت گردشگری و توریسم می باشد که توانسته است تا کنون چندین مقصد اصلی را به تورهای ایرانگردی و حارجی اضافه کند و به این وسیله در اطلاع رسانی به افراد علاقمند و پیشرفت صنعت سیاحت و گردشگری ، سهم به سزایی داشته باشد.

رئوس فعالیت گشت ها، دو بخش خارجی و داخلی می باشد و در ارتباط با مناطق زیرمجموعه ی هر یک از از این رئوس ، مقالات متنوع و مفصلی را می خوانید که وب سایت گشت ها ، به صورت اختصاصی و با ساختار ی منسجم ، سعی کرده است در هر یک از آن ها ، تمامی سوالات هر گردشگر را پیرامون مقصد مد نظر خود ، پوشش دهد. گشت ها با داشتن کامل ترین بانک اطلاعاتی تور و مسافرتی ، آماده خدمت رسانی به عزیزان ، جهت مشاوره و رزرو تورهای داخلی و خارجی می باشد.

پیوندها

۶۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

اطلاعات تور دبی

gashthatour gashthatour | يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۳ ب.ظ

جاذبه های گردشگری تور دبی


 در قلب دگردیسی ای که در بخش جنوبی کریک مفرح اتفاق افتاده است، بور دبی، قدیمی ترین بخش این شهر است، و یک افق زیبا از ریشه های سنتی دبی را به نمایش می گذارد. اینجا جایی است که شما بسیاری از خانه های میراثی زیبای این شهر را خواهید دید. که در دسته ی بخش قدیمی و زیبای ایرانی باستاریکا و اسکله ی شینداگها و همچنین به عنوان موزه ی عالی و نساجی دبی دسته بندی می گردد. بر خلاف کریک، منطقه ی شلوغ دیرا، مرکز فعالیت های تجاری سنتی است. که هنوز هم بیشتر آن با بازارهای تجاری قدیمی از جمله طلای معروف و ادویه ی این مرکز تجاری، ارتباط دارد. حاشیه ی دیرا و بور دبی، با ترکیبی متنوع از جذابیت ها، را از حومه های جذاب کاراما و ساتوا که منزلگاه ده ها نفر است، خانه کاری های بدون زایده ی هندی، مراکز تجاری کم اجاره، و برخی از خیابان های هیجان بخش این شهر، از طریق تحولات قابل توجه مدرن همچون کیچ وافی و همچنین در کنار آن، خان مرجان مرکز تجاری، که هر در نوستالژی مصنوعی عربستان، به کار رفته اند، حومه ی درونی دبی را می سازند.  
چندگیلومتری جنوب این مرکز شهر قدیمی، دبی مدرن با شکل فوق العاده اش، از طریق جاده ی شیخ زاید، شروع می شود.که یک سری از آسمان خراش ها از جمله برج های پر زرق و برق امارات را در خودش قرار داده. حتا گرچه این ها، توسط پیشرفت های عظیم شهر دبی که در راس آن، برج خلیفه ی جدید و حیرت انگیز است، که این برج، بلندترین ساختمان دنیا است، و رکورد خیلی از مناطق جذاب را از جمله دبی مال بزرگ و چشمه ی دیدنی دبی را شکسته است، در انتهای جنوبی این نوار، تحت الشعاع قرار گرفته اند. 
در غرب جاده ی شیخ زاید، آلاینده های حومی ساحلی جمیرا ، نشانی از انتخاب سنتی برای شرح در دبی اروپا، هستند، بخش های بی پایان ویلاهای دیوارکشی شده اش، با مراکز خرید شش تایی و تعداد کمی از مناظر کم اهمیت اش، مزین شده است. 
در انتهای جنوبی جمیرا، مناظر تصویری بیشتری در حومه ی خواب آلود شهر امسوگیم وجود دارد. شامل هتل ساحلی موجی شکل جمیرا، مجموعه ی شبه عربی فوق العاده ی مادیانت جمیرا، و هتل به یاد ماندنی بوری العرب. در جنوب برج، توسعه ی مارین دیدنی دبی، با جنگل های مملو از آسمان خراش های شیشه ای اش، امتداد می یابد. در حالی که این ها، دور از ساحل پالم جمیرا، که بزرگترین جزیره ی انسان ساخته است و به تفرجگاه بزرگ آتلانتیک، خاتمه می یابد، قرار دارند. 
کمی بیش از یک ساعت رانندگی در این جزیره، ابو دهابی، پایتخت UAE، یک تضاد جذاب را با همسایه آزادش ایجاد می کند. کمی کوچکتر از آن است و  به طرز قابل توجهی آرامش بخش تر است. گرچه اینجا یک رشته از تحولات جدید و عظیم وجوددارد که کم کم مناظر شهر را تغییر می دهند. جاذبه های پیشرو، شامل هتل قصر زیبای امارات و حتا دیدنی تر از آن، مسجد شیخ زاید، می شوند. در حالی که جاذبه های متنوع جزیره ی یاس، که در پارک ملی فراری وجود دارند، تنها در پایین جاده واقع شده اند.
در مکان دیگر، شماری چیز لذت بخش از سفر روزانه در دبی وجود دارد که همگی جایگزینی جالب برای زندگی در خلیج قرن بیست و یکم هستند. تنها  کیلومتر بالای این جزیره، شهر محافظه کار تر شرجه، میزبان مجموعه ی منتخبی از موزه هایی است که به موضوعات فرهنگی و مذهبی پرداخته اند. از جمله آنها می توان موزه عالی تمدن اسلامی را نام برد. علاوه بر آن، در دشت، آل عین خفته، تنها شهر بزرگ این جزیره، با برج های خشتی سنتی اش، بازارهای قدیمی اش، بهترین کویر های این کشور، تغییر سرعت زندگی را در این جزیره، ارائه می دهد. از وسط کشور، تنها دو ساعت رانندگی از دبی تا سواحل دریایی شرق UAE لازم است. تا به آنجا، که یک رشته از سواحل های بیابانی بزرگ و زیبا و کوه هاجر ناهموار، وجود دارد، برسید.  

اطلاعات تور دبی

بهترین زمان تور دبی

  • gashthatour gashthatour

تور دبی

gashthatour gashthatour | يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۲ ب.ظ

درباره تور دبی

دبی شبیه بقیه مکان ها در این شیاره است. غالبا ادعا می شود که دبی کشوری است که با سریع ترین سرعت رشد می کند. در بیش از 4 دهه ی اخیر، دبی از یک خلیج کوچک بازرگانی، به یکی از خیره کننده ترین و مسحور کننده ترین و پیش روترین مکان ها در جهان، تغییر شکل داد. که از درآمد دلار های نفتی تغذیه می کند و در زمینه ی تجاری داری فراست رویایی و جاه طلبی عیانی است. توانایی دبی در رویا پردازی در مورد چیزهای محال و (سپس دستیابی به آن)، انتظارات را محقق کرده است و آن ها را در کتاب رکوردها به ثبت رسانیده است. یکی از پیشرفتهای خیره کننده اش، ساخت برج خلیفه، زیباترین برج عربی و زیباترین برج در جزیره نخل جمیرا، است. متعهد بودن به تصمیات شیوخ حاکم، این شهر را به یکی از مقاصد ضروری جهان در قرن 21 تبدیل کرده است.
دبی مدرن، غالبا به عنوان یک مصرف گرایی لوکس معروف است. کشوری پر از هتل های مسحور کننده، رستوران های عالی و مراکز خریدی که اسراف را زیاد می کنند. شاید جای تعجب ندارد که این شهر غالبا به طور کلیشه ای، به عنوان یک مکان خوش گذرانی مصرف گرا معروف است. که فقط برای کسانی که پول بیشتر از فرهنگ، دارند جذاب است. گرچه این یک کلیشه است که در مورد جذابیت دبی، عدالت را رعایت نمی کند، و در تضاد با فرهنگ غنی دبی است.
گرفتن پروژه های عظیم، نگاه ها را از نقش دبی در ساختن جهان اسلام با ارائه ی یک نمونه دارای ثبات سیاسی و صبر مذهبی، و نمایش موفقیت هایی که یک رژیم صلح آمیز و پیشرفته می تواند در یکی از پر مشکل ترین مناطق دنیا انجام دهد، منحرف کرده است. 
در گردشگری، دبی به مراتب، بوتیک ها و هتل های پنج ستاره ی بیشتری وجود دارد گرچه اگر شما به دنبال یک جای خیلی شیک که در معرض آفتاب ، ساحل و مراکز خرید باشد بگردید، برایتان گران تمام می شود.

تور دبی

  • gashthatour gashthatour

اطلاعات تور شیراز

gashthatour gashthatour | شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۹ ب.ظ

جاذبه های گردشگری تور شیراز

آرامگاه حافظ

برای رفتن به این آرامگاه ، دو کتاب معنوی و آرامش بخش قرآن و دیوان حافظ را فراموش نکنید. تمام کسانی که به این آرامگاه سفر می کنند معتقدند که این باغ ، فضایی منحصر به فرد دارد و آرامشی که در این نقطه از شیراز حکم فرماست ، در جای دیگر نمی توان تجربه کرد.

بازار وکیل

این بازار ، یکی از مشهورترین بازارهای سنتی ایرانی است که به دستور کریم خان زند ساخته شده است. معماری این بنا برگرفته از بازار قیصریه لا رو همچون بازارچه بلند اصفهان ساخته شده در دوره شاه عباس است، اما عرض بازار وکیل بیش از سایر بازارهاست هم چنین ۷۴ دهانه طاق ضربی بازار با ارتفاع بیش از ۱۱ متر مرتفع تر از طاق سایر بازارهاست. انواع اجناس را در این بازار پیدا می کنید ؛ از فرش تا ادویه جات و وسایل منزل و...

مسجد شاه چراغ

این مسجد ، آرامگاه  سید میر احمد، یکی از 17 برادران امام رضا است. داخل بنا پوشش کاملی از آیینه کاری دارد که سبب شده است کل مسجد درخشان باشد.

ارگ کریم خان

این ارگ ، در طول سال های اول  حکمرانی سلسله ی زندیه ساخته شد.  هدف از ساخت آن ، حفاظت  قلب شهر شیراز بوده است. در این ارگ ، 4 برج مدور وجود دارد، که هر یک 14 متر ارتفاع دارند . در داخل قلعه  یک حیاط زیبا با درختان پرتقال و یک استخر وجود دارد که مجموعا فضای زیبایی را به وجود آورده است.

حمام وکیل

این حمام ، در مجاورت بازار وکیل قرار دارد. بنایی که در دوران زندیه ساخته شده است و  نماد معماری پیشرفته ایران در زمان خود است.

اطلاعات تور شیراز

پرسپولیس ( تخت جمشید)

  • gashthatour gashthatour

تور شیراز

gashthatour gashthatour | شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ب.ظ

درباره تور شیراز

شیراز در مرکز استان فارس و در فلات مرکزی ایران  قرار گرفته است و گنجینه ی هنر و ادب فارسی است. این شهر ، پایتخت سابق ایران در دوران زندیه است و به این وسیله ، از جهات مختلف پیشرفت های چشمگیری داشته است که آثار تاریخی موجود ، گویای همین مورد است.
این شهر زادگاه دو شاعر محبوب و معروف ایرانی ، سعدی و حافظ است. دیدنی های این شهر تمامی ندارد و برای این که بتوانید تمام.نقاط دیدنی این شهر را زیر و رو کنید ، باید حداقل یک هفته در این شهر اقامت داشته باشید!
شیراز؛ این شهر باستانی، در طی گذشت ایام به القاب گوناگونی شهرت داشته که از آن جمله دارالملک، دارالعلم، ملک سلیمان را می توان نام برد. اما شاید مشهورترین و قدیمی ترین لقب شیراز همان ملک سلیمان است.

 

تاریخچه شیراز در تور شیراز


قدمت شیراز را مربوط به اوایل دوره اسلام می دانند که در سال 74 هجری قمری بوسیله محمد برادر حجاج ابن یوسف ثقفی که در آن موقع حاکم فارس بود بنا گردید و به تدریج آباد شد.
قسمت عمده آبادی شهر شیراز بعد از تخریب شهر باستانی استخر صورت گرفت. در سال 436 هجری قمری ابوکالنجار فرزند عضدالدوله دیلمی شهر استخر را ویران نمود و مردم شهر مذکور را به شیراز کوچ داد و از این روز به بعد ، شیراز گسترش بیشتری پیدا کرد.
کاوشهای باستان شناسی که در  اطراف شهر شیراز صورت گرفته قدمت آن را کمی بجلو برده است. در شش کیلومتری مشرق شیراز بقایای ابنیه و دیواری سنگی و آجری دیده می شود که به قصر ابونصر مشهور است. این قصر نیز نشانگر معماری و مهارت ایرانیان در زمان های قدیم در امور ساختمان سازی است.

تور شیراز

  • gashthatour gashthatour

اطلاعات تور شمال

gashthatour gashthatour | شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۷ ب.ظ

استان گیلان
گیلان یکی از زیباترین شهر ها در خطه ی شمالی ایران است که مرکز آن ، رشت ، در حدود  40 کیلومتر با دریای خزر یا کاسپین فاصله دارد. شهر های رشت ، بندانزلی ، تالش ، فومن و رودسر ، رودبار ، لنگرود ، لاهیجان و...، از جمله شهرهای زیبا و دیدنی در گیلان هستند که مختصری به برخی ازآن ها میپردازیم:
رشت
میدان شهرداری در رشت ، یکی از با شکوه ترین بخش ها در این شهر است که دیدن آن باوجود نور افکن ها در  شب ، جذاب تر از روز است. گلسر یکی از مناطق  معروف رشت است و محل استقرار مناطق تفریحی و گردشگری خاص این شهر است.
جاذبه های گردشگری رشت
آرامگاه میراز کوچک خان جنگلی 
مسجد صفی
خانه ابریشمی
کاروانسرای لات
چشمه آب شورلاکان
چشمه چشماگل سه‌شنبه
بند انزلی
این بندر ، یکی از زیباترین بنادر ایران است و قلب تالاب ها و پوشش سبز گیلان است. شهر انزلی در غرب استان گیلان قرار داشته و به واسطه سواحل خزر و تالاب بین‌المللی بندر انزلی از چند جزیره و شبه جزیره تشکیل شده است که به واسطه پل به هم مرتبط هستند.
جاذبه های گردشگری بندانزلی
عمارت گمرک
تالاب انزلی
کاخ میان پشته
رودسر
شهرستان رودسر دارای چهار بخش مرکزی : کلاچای، چابکسر و رحیم آباد می‌‌باشد. رودسر از زیباترین شهر های گیلان است.
جاذبه های گردشگری رودسر
چشمه آب معدنی سجیران
مسجدجامع امیربنده کلاچای
قعه آقاسیدمعین وآقاسیدمبین
استان مازندران
ساری در منطقه زیبا خزر ایران با حدود نیم میلیون نفر که در آن ساکن هستند، واقع شده است .این شهر، در سمت چپ رودخانه تجن واقع  در حدود 20 کیلومتری جنوب دریای خزر (مازندران) و در دامنه های شمالی رشته کوه البرز قرار گرفته است.
از زیباترین شهر های بهشت مازندران می توان به شهرستان ها ی ساری ، نور ، آمل ، بابل ، محمودآباد ،  تنکابن ؛ چاوس و  بابل اشاره کرد.

اطلاعات تور شمال

  • gashthatour gashthatour

تور شمال

gashthatour gashthatour | شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۲۶ ب.ظ

درباره تور شمال

شمال ایران ، خط ساحلی دریای خزر است و استان هایی از جمله گیلان ، مازندران و گلستان را شامل میشود. مجموعه ی این شهر ها و جاذبه های طبیعی بی نظیر آن به دلیل نزدیکی به دریا ، نواری سبز را در شمال کشور ایران تشکیل داده است  که باعث شده است با وجود تمامی جاذبه های گردشگری در سایر بخش های ایران ، شمال مقصد اغلب ایرانیان و توریست های خارجی باشد.

تور شمال

  • gashthatour gashthatour

تور اصفهان

gashthatour gashthatour | جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۴۹ ق.ظ

درباره تور اصفهان

اصفهان شهری بزرگ و تاریخی در قلب ایران و تقریبا مرکزی ترین نقطه ی این کشور است. ایرانیان به سبب جاذبه های مختلفی که باهم در این شهر جمع شده است ، بدان لقب نصف جهان را داده اند ؛ گویی که زیبایی های صف جهان در آن خلاصه شده است. 
هنری که در آثار باستانی این شهر به کار رفته شده است ، نشان از حضور هنر های اسلامی و ایرانی از دیرباز در این شهر دارد. اصفهان کاندید انتخاب زیباترین شهر جهان هم بوده است و آثاری در این شهر وجود دارد که از طرف یونسکو ثبت جهانی شده است.
فرشی بافی ، نساجی ، ملیله دوزی ، فولاد و آسیاب ؛ از جمله هنر های معروف اصفهان هستند که البته از مشاغل قدیمی مردم نیز در زمان های گذشته می باشند. مکان جغرافیایی دقیق اصفهان ، در جنوب تهران و کوه پایه های زاگرس می باشد. آب  وهوای اصفهان متعادل است و زمستان های سردی ندارد. 


تاریخچه اصفهان در تور اصفهان


بنای اصفهان را به طهمورث، سومین پادشاه از سلسله پیشدادیان نسبت داده اند، اصفهان در تاریخ قدیم به نام (گی) در پارس علیا معرفی گردیده است. اصفهان در زمان های گذشته نام های دیگری نیز داشته است ؛کلمه ” اسپاران “ بطلمیوس, ” سپاهان “ پهلوی و”اصفهان“ عرب و ” اصفهان “ امروزی ، لفظی قدیمی است و به احتمال قریب به یقین کلمه ای پهلوی است.
در سال 327 هـ .ق. اصفهان به تصرف رکن الدوله دیلمی در آمد و آن را به پایتختی انتخاب کرد و اصفهان دوباره رونق خود را گرفت. در سال 443 هـ . ق. اصفهان به دست طغرل پادشاه سلجوقی فتح شد. در سال 639 هـ. ق. تحت سلطه مغولها قرار گرفت. با تصرف شهر توسط مغول ها ، بخشی از آثار تاریخی و فرهنگی کشور ؛ تخریب شد. کتاب ها و نسخ خطی بسیاری نیز توسط این قوم نابود شد.
با این که اصفهان پایتخت صفویان در دوران قدیم بوده است ، اما در دوره ی قاجار و زندیه ، پایتخت به ترتیب به تهران و شیراز منتقل شد. علت اصلی پیشرفت این شهر ها از جهات جاذبه ی گردشگری و رونق بیشتر آن ها نسبت به سایرین ، تعیین آن ها به عنوان پایتخت ایران در زمان های گذشته بود. استوره دیالمه، صاحب بن عباد که مردی کریم و فاضل بود، اصفهان را به مرکز علم و ادب و هنر تبدیل کرد و فضلا و دانشمندان را به انجا کشاند، در همان زمان بود که بارویی با بیست و یک هزار گام به دور اصفهان ساخته شد.

تور اصفهان


 

  • gashthatour gashthatour

اطلاعات تور اصفهان

gashthatour gashthatour | جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ق.ظ

جاذبه های گردشگری تور اصفهان


میدان امام ( نقش جهان)
قبل از این که اصفهان در دوران صفویه به عنوان پایتخت انتخاب شود ، در وسط این میدان ؛ مربعی به نام نقش جهان وجود داشت که هنوز هم پابرجا است و نشانگر رخ و نمای کل دنیا است.
این مربع به مساحت بیش از 85 هزار مربع است و در زمان سلطنت شاه عباس اول و جانشینان او ساخته شده است.دو دروازه سنگی چوگان از در شمال و جنوب این مربع تعبیه شده است. طول این مربع بزرگ 500 متر از شمال به جنوب ، و عرض آن حدود 150 متر از شرق به غرب می باشد. بسیاری از گردشگران خارجی بر این باورند که میدان امام یکی از بزرگترین میادین در جهان است. میدان نقش جهان در طول چهار قرن گذشته شاهد بسیاری از خاطرات تاریخی ملت ایران بوده است.
مسجد شیخ لطف الله
این مسجد شاهکاردیگری است که در قرن شانزدهم و به فرمان شاه عباس صفوی ساخته شد. معمار این بنا محمد رضا اصفهانی بوده است.  معماران خارجی معتقدند که بعید است چنین بنایی به دست انسان و به تنهایی ساخته شده باشد.
چهل ستون
چهل ستون باغ و کاخی با مساحتی در حدود 67000 متر مربع است. این کاخ در زمان سلطنت شاه عباس اول ساخته شد و بعد ها یک ساختمان در وسط این باغ تاسیس شد. شاه عباس دوم نیز تغییراتی در آن ایجاد کرد. کل بنا 20 ستون دارد که در مقابل استخر قرار گرفته است. به کار بردن واژه ی 40 ستون ، علاوه بر این که به دلیل افتادن تصویر ستون ها در استخر است ، عظمت ایران را نیز نشان می دهد.
سی و سه پل
سی و سه پل در دوران سلطنت شاه عباس ساخته شد و معمار اصلی آن هزینه الله وردی خان، یکی از فرماندهان معروف وی بوده استاین پل حدود 300 متر است و طولانی ترین پل در مسیر زاینده رود می باشد.

اطلاعات تور اصفهان

  • gashthatour gashthatour

تور یزد

gashthatour gashthatour | جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۴۸ ق.ظ

درباره تور یزد

یزد شهری تاریخی در مرکز ایران است. مرکز استان یزد خود شهر یزد است و در مجموع منطقه ای باستانی است که ساخت و تاسیس آن ، به دوران ساسانیان باز میگردد.
استان یزد از شمال به استان اصفهان ، از شمال شرق به استان خراسان ، از جنوب به استانهای کرمان و فارس ، از شرق به استانهای خراسان و کرمان و از غرب به استان اصفهانمحدود است. با توجه به محل استقرار این استان در کشور ما ، آب وهوای گرم و خشک در اغلب اوقات سال ، دور از انتظار نیست.
برخی از بناهای این شهر ، به نوادگان پیامبر اکرم و یا پیامبران دیگر نسبت داده اند. بنابراین  این شهر شهری مذهبی است و ترکیب آن با آثار تاریخی بی شماری که در آن قرار گرفته است ، مجموعا شهری مدرن و باستانی را شکل داده است. 
یزد شهری آرام و ایمن است. در برخی از بخش های شهر ، هنوز بافت سنتی و خاص شهر حفظ شده است و مردم زیادی نیز در آن سکونت دارند. جدا از بخش های تاریخی شهر ، هنوز هم خیلی از افراد در یزد ، ساختمان های قدیمی و گنبدی را ، به بناهای مدرن ترجیح می دهند!

تور یزد

  • gashthatour gashthatour

اطلاعات تور یزد

gashthatour gashthatour | جمعه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷ ق.ظ

جاذبه های گردشگری تور یزد


ارگ سریزد
این ارگ ، متعلق به دوره ساسانیان و قرن هفتم هجری است که در روستای سریزد واقع شده است. در این ارگ ، اتاق ها و سالن های متعددی وجود دارد که گویا در زمان های قدیم آن را اجاره می دادند.
در قلعه یه خندق عمیق وجود دارد که در مواقع خطر با آب پر می شده و تنها راه ورود به آن هم یه پل متحرک بوده که جمع می شده است. این بنا ، جایزه ی بین المللی یونسکو را کسب کرده است و نام آن جهانی است.
بیابان ها
یزد با بیابان های بی نظیر و جالبی احاطه شده است. سفر در این بیابان ها و با پای پیاده ، روی شن وماسه های گرم منطقه ، لذتی متفاوت دارد که شاید در هیچ کجا از ایران نتوانید حس کنید. آسمان کویر این منطقه ، در شب فوق العاده است.
برج باد
برج باد ، از اختراعات ایرانیان است که برای مقابله با تغییرات آب وهوایی ساخته شده است.  ایران درگیر بادهای متفاوتی است و این باد ها ، به شدن آب و هوای این منطقه را تحت تاثیر قرار می دهند. در زمان های قدیم از این برج ها برای تهویه هوای داخلی منزل استفاده می شده است. 
امیرچخماق
امییر چخماق ، ساختمانی با معماری غیرمتعارف ، در سه طبقه ی وسیع و در یزد است. این ساختمان در میدان امیرچخماق واقع شده است. این میدان ، مشهورترین میدان یزد است. در آن دوره امیرجلال‌الدین چخماق از سرداران شاهرخ تیموری و حاکم یزد بود که با همکاری همسر خود فاطمه‌خاتون برای آبادانی یزد مجموعه‌ای شامل تکیه، میدان، حمام، کاروانسراها، خانقاه، قنادخانه، چاه آب سرد و مسجد امیرچخماق را ساخت. حسینیه امیرچخماق نیز در زمان گذشته در این مجموعه ی تاریخی وجود داشته است که تخریب شده است و مجددا در حال بازسازی می باشد.
آتشکده
آتشکده ، نمادی از نور و خدایان نور است که از جمله معابد مهم برای زرتشتیان می باشد. در این معبد علاوه برا بنای اصلی ، یک باغ بزرگ و استخر نیز وجود دارد.
آرامگاه سید رکن الدین
این آرمگاه آبی و زیبا ، از تمامی بخش های شهر قابل مشاهده است. کل بنا 33 متر ارتفاع دارد و با استفاده از آبی که در آن جریان دارد ، دمای بنا تعدیل میشود.

اطلاعات تور یزد

  • gashthatour gashthatour